Content & Data Medewerker eCommerce
Fulltime | hoogwaardige B2B audio-oplossingen | Beverwijk
Dit is de baan
Ook perfect als startersfunctie: je groeit snel in het vak en werkt mee aan data die je overal online terugziet.
Bij Neeskens beheren we duizenden producten die online perfect zichtbaar moeten zijn. We zijn actief op onze eigen webshop én op grote platforms zoals Bol.com en Amazon. De laatste jaren is ons assortiment flink gegroeid en we hebben grote stappen gezet in het automatiseren van onze contentstromen. Door die groei is er ruimte voor een nieuwe collega in ons e-commerce team.
Als Content & Data Medewerker werk je met productdata in ons PIM-systeem, zorg je dat de content op de website en marketplaces klopt en koppel je systemen door middel van API-koppelingen. Ook herstel je fouten in de data, houd je de structuur op orde en denk je mee over hoe het nog beter en effectiever kan. Je werkt samen met collega’s van marketing, inkoop en e-commerce.
We werken met veel producten en systemen tegelijk. Dat maakt het werk afwisselend en technisch interessant. We helpen elkaar graag en geven veel ruimte om dingen uit te zoeken en te leren. Je ziet snel resultaat van wat je doet, en dat maakt het werk extra leuk.
Klinkt dit interessant? Dan komen we graag met je in contact.
Onze collega’s aan het woord
Sari: “Het is een groeiend bedrijf is met gedreven mensen die allemaal streven naar succes.”
Bjorn: “Het team van Neeskens is erg hecht en er heerst eigenlijk altijd een goede (familie)sfeer op de werkvloer.”
Erwin: “Er is ruimte om te groeien en dat doe je niet alleen maar samen. We werken als team en dat merk je aan alles.”
JBL
Car Audio
JBL (Harman) is het meest bekende audiomerk ter wereld en als importeur en distributeur van dit mooie merk zorgen wij voor de gehele aftermarket van caraudio, in heel Europa.
Van speakers tot de meest extreme gadgets, bij JBL zit je goed.
Online
Plaza Sales
Online sales zijn niet meer weg te denken en met een portfolio van meer dan 4000 artikelen is ons bedrijf een toonaangevende speler op zowel binnenlandse als internationale verkoop.
Producten van speelgoed t/m stofzuigers, wij hebben het.
Detailhandel
car audio
Neeskens BV is een one-stop-shop voor locale en internationale car audio shops.
Met alle A-merken in ons portfolio en met de vele overige artikelen, leveren wij de oplossing voor bijna alle auto’s.
Eigen
Merken
Ons eigen merk: N-Gear makes you move.
Dit audioproduct is upcoming en zorgt ervoor dat iedere dag verandert in een feest.
Zing mee, karaoke, dans en geniet van de muziek. Van groot tot klein, N-Gear is jouw merk als het gaat om een party.
Een werkdag
8.30 uur
Je start de dag met een kop koffie en klapt je laptop open. Eerst check je kort je mail en takenlijst: zijn er foutmeldingen binnengekomen vanuit de website of marketplaces? Je ziet dat er een nieuw product is toegevoegd in het PIM-systeem dat nog niet goed wordt weergegeven op Bol.com. Die pak je straks meteen op.
9.00 uur
Je begint met het controleren van nieuwe productdata. Je checkt of alle velden goed zijn ingevuld: productnaam, specificaties, afbeeldingen, EAN-code… klopt alles? Je merkt dat er bij één artikel een afbeelding ontbreekt en zet dit meteen uit bij je collega van de studio.
10.30 uur
Tijd om data te mappen tussen het PIM-systeem en de marketplace-koppeling. Je ziet dat de veldnamen in Amazon nét anders zijn dan in jullie systeem, dus je zorgt dat de juiste data op de juiste plek terechtkomt. Een beetje puzzelen, maar daar word je juist enthousiast van.
12.00 uur
Lunchtijd! Je loopt samen met collega’s naar de kantine of maakt een korte wandeling buiten. Even je hoofd leegmaken.
12.45 uur
Na de lunch krijg je van je collega een lijst met producten waarvan de prijzen zijn aangepast. Jij zorgt ervoor dat deze nieuwe prijzen netjes worden doorgevoerd in het systeem en zichtbaar zijn op de website én de marketplaces. Ondertussen zie je dat er bij twee producten iets geks gebeurt in de omschrijving. Je zoekt uit waar dat vandaan komt en lost het zelf op.
14.30 uur
Je hebt een kort overleg met je team. Iedereen vertelt kort waar die mee bezig is en jullie denken samen na over hoe het proces voor het aanleveren van nieuwe productdata sneller en slimmer kan. Jouw idee om een checklist te maken voor stagiairs wordt positief ontvangen. Die mag je uitwerken.
15.00 uur
Je werkt verder aan het verbeteren van de datakwaliteit. Je haalt met een slimme filter een aantal producten naar voren waar nog een veld mist. Je vult deze aan en zorgt dat alles weer netjes en compleet is.
16.30 uur
Aan het einde van de dag kijk je nog even of er open taken zijn die je vandaag kunt afronden. Je verwerkt de laatste kleine correcties, werkt je to-dolijst bij en sluit af. Morgen weer een nieuwe dag om nóg meer te leren en bij te dragen aan een strakke en betrouwbare productdatabase.